niedziela, 12 maja 2013

Wuzetka

Moje ulubione ciastko. Zły humor znika w mig jak tylko na horyzoncie pojawia się WZka. Już trochę za stara jestem na urodzinowe torty i dmuchanie świeczek, ale przyjemności zrobienia ulubionego ciastka nie mogłam sobie darować. 
Przepis zaczerpnęłam z niezrównanego bloga Moje Wypieki, z którego na pewno nie jeden przepis się tutaj pojawi. 


Składniki:
  • 6 jajek
  • 150g drobnego cukru
  • 115g mąki
  • 25g kakao
  • 40 g masła
  • pół szklanki nalewki wiśniowej
  • 1/4 szklanki wody
  • 500ml śmietany kremówki 36%
  • 4 łyżeczki cukru pudru ( w oryginalnym przepisie były 2)
  • 2 torebeczki śmietan-fixu (w oryginalnym przepisie żelatyna) 
  • 40g masła do polewy
  • 60 g czekolady gorzkiej i 60g mlecznej ( ja wykorzystałam baranki wielkanocne, co odradzam)


How to do:
  • Masło rozpuść w rondelku i wystudź.



  • Rozdziel żółtka od białek. Jajka powinny mieć temperaturę pokojową.


  • Mąkę i kakao przesiej.

  • Żółtka utrzyj z połową cukru na białą puszystą masę.



  • Biała ubij na sztywno. Pod koniec ubijania dodaj resztę cukru.




  • Do białek dodaj masę żółtkową i wymieszaj delikatnie szpatułką. Następnie dodaj mąkę i kakao mieszaj dalej szpatułką. Na koniec domieszaj roztopione masło. ( Moja babcia zawsze powtarzała, żeby składniki na biszkopt mieszać drewnianą łyżką, jednak silikonowa szpatułka sprawdza się równie dobrze :) )


  • Tortownicę wysmaruj masłem, a dno wyłóż papierem do pieczenia.  

  • Ciasto przełóż do przygotowanej tortownicy. Piecz 30min (do suchego patyczka) w temp. 180ºC.


  • Wystudź na kratce. Podziel na dwa blaty. Spodni nasącz połową mieszanki nalewki z wodą.

  • Kremówkę ubij, pod koniec dodaj cukier puder i śmietan fix. Wyłóż na nasączony blat ciasta zostawiając część do ozdoby.



  • Przykryj drugim blatem. Nasącz go pozostałą nalewką. Odstaw do lodówki na 3h.

  • Rozpuść pozostałe masło. Zdejmij z ognia i dodaj pokruszoną czekoladę. Mieszaj aż rozpuści się całkowicie. Tak przygotowaną polewę wylej na ciasto. Jak się ściągnie pozostałą bitą śmietaną ozdób wierzch. Voila!

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz